lördag 28 juni 2008

Doft bomber!

Jag tycker om rosor men rosor tycker inte om mig, har jag alltid sagt. De ville aldrig ta sig hos mig. Eller också blev det bara några taniga pinnar med på sin höjd två ynka rosenknoppar. Och dom brukade rå-odjuren ta.

När vi byggde till huset var jag tvungen att gräva upp och flytta några rosor i väntan på någon ny rabatt. Jag hade aldrig flyttat en ros tidigare så allt var på vinst och förlust. Det tog två år för dem innan de började trivas i de nya rabatterna. Och jag måste medge, visst tycker de om mig. Såå mycket har dom aldrig blommat förr. Här blommar Heidelberg.
Till och med Maigold har knopp i år.
Duftwolke.
Leonardo da Vinci.
En okänd krukros. Har klarat två vintrar ute.
Märchenland.
Romance.
Rose de Rescht.

1 kommentar:

Catrin med manii sa...

Vilken fin blogg du har fått! Att du har en underbar trädgård vet jag ju redan;o)