söndag 17 augusti 2008

Alla mina Fuchsior...!

Jag är nog i fuchsia träsket också, upptäcker jag. Varför drar man på sig allt? Dessa ballerinor är inte så lätta att ha att göra med. Det skall gullas med dom så dom inte fryser och inte har det för varmt, inte för vått, inte för torrt, inte för mörkt och inte för ljust (ja man har alla förutsättningar hemma förstås). Klippas ner på hösten, acklimatiseras till väderförhållandet på våren, ingen kyla, sol eller blåst.

Men sedan behagar dom så där någon gång efter midsommar och då ,vill i alla fall inte jag, vara utan dom.Men nu kommer det... när dom blommar som allra bäst och allra mest, ja då skall dom klippas ner och stoppas in i boden igen.

Här visar jag några av mina favoriter som jag haft i flera år nu samt några nya.
Quasar.
Lokey. Ny.
Chang.
Whiteknight`s Pearl.
Paulus.
Anita. Ny.
Magenta Flush.
Natascha Sinton. Ny.
Celia Smedley.
Blue Velvet.
Tamworth.

Inga kommentarer: