onsdag 8 oktober 2008

Inspiration

Jag köpte ett symaskinsunderede på loppis för några år sen. Den har bara stått lite här och där i trädgården med några babyplantor på tillväxt. Överdelen är en glasskiva men så småningom skall jag beställa en stenskiva till den.

Nu fick jag för mig att göra något inför hösten och gav mig ut i skogen för att plocka lite mossa att lägga på den och jag hittade även några kvistar med röda bär. Bra tänkte jag, dom tar jag också. Sen en sväng till Plantagen, inhandlar några dekorationspumpor och en liggande ängel. Samma dag blåser det ner ett fågelbo från ett träd i trädgården, och allt är nu ett fint litet arrangemang vid ingången. Ska även försöka hitta ett par små ägg till boet och en liten lykta som ska lysa där inför Allhelgonahelgen.
















När jag var i skogen såg jag lite här och var att det fortfarande blommar rätt så mycket vilda blommor. Framför allt Blåklockorna som även är en av mina favoriter.
Lite höstsvamp följde med hem och blev till några goda varma mackor.

Inga kommentarer: