lördag 17 januari 2009

Svårt att hålla fingrarna i styr!

Klimatförändring blev det igår igen, minus 10 grader. Nej nu måste det bli varmare. Kan inte hålla mig längre.
Jag vet, det är alldeles för tidigt. Men så- och planteringsjord införskaffades i helgen. Jag har sagt det många gånger förr, inte i år. Nej inte i år....men snälla, jag måste, kan inte hålla händerna från jorden - det är så roligt att så och plantera. Så idag sådde jag lite frö och planterade om några pelargoner. Det börjar bli dags nu, och så tror jag att jag är mycket närmare våren då.
Jag sådde Basilika, Stockros och några frön som ska bli ett 4 meters träd (ha,ha) om 15-20 år, jag knyckte fröna från ett kloster på Cypern. Sådde också Balsamin, Kalebass och Eldblomma, dessa är dock köpta. Några små sticklingar kom också i jorden när jag ändå höll på.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja tack vi kommer gärna igen, Middag Kokt ris, köttfärs o grönsaker med en liten liten klick smör.Husse fick pannkakor med grädde o sylt mums mums fick smaka lite Kramar Milton

Tor Olsson sa...

Känner igen det där med kliet i fingrarna. Trots många löften till mig själv om väntan har redan en del frön åkt i jorden.
Idag grodde tre frö av Ipomea Tricolor som jag sådde i tisdags. Ska få växa inne i kruka.
Så när jag såg ditt bloggnamn kunde jag ju inte låta bli att kommentera.

Anonym sa...

Hej Ulla Ja nu börjar det bli tungt med den dj.........a snön Robban var ute tre ggr i går o skotta o sopa. Vi ser inte av varann så mycket den här årstiden, men det måste ju vända o bli VÅR Kramar Marianne Milton